safety 31

سیفٹی پروفیشن- تربیتی اور کاروباری نقطہ نظر سے

اگر آپ ایک حفاظتی  پیشہ وریا سیفٹی پروفیشنل ہیں توآپ اپنی آمدنی میں اضافے کے  بہت سے طریقے صحت اور حفاظت کے کاروبارمیں تلاش کر سکتے ہیں. ہم اس آرٹیکل میں صحت اور حفاظت کی نوعیت کے حساب سے  کاروباری فرد کے طور پر شروع کرنے لیے کچھ تجارتی خیالات آپ کے ساتھ شیئرکریں گے. 

لیکن اس سے پہلے آئیے ہیلتھ اینڈ سیفٹی کیریئر میں پیشہ ور افراد کو درپیش چیلنجوں کو دیکھیں اوریہ جانیں کے حفاظتی پیشہ وروں کو اپنی ذہنیت کو “سیفٹی انٹرپرینیورشپ” میں تبدیل کرنے کی ضرورت کیوں ہے۔

سیفٹی  کے بہت سے پیشہ ور افراد ملازمتوں کو ہی صرف روزگار کا موقع سمجھتے ہیں۔ حفاظت کے پیشہ ور افراد کی اکثریت صرف ملازمتوں کی حد تک ہی  رہنے کی کوشش کرتے ہیں اوراعلی تنخواہ والی ملازمت حاصل کرنا کامیابی کی واحد علامت سمجھتے ہیں. اور اس طرح وہ اپنی تمام تر توجہ اور وسائل بہت سے دیگرمواقعوں کو نظرانداز کرتے ہوئے اعلی تنخواہ والی نوکریوں کی توقع میں قابلیت حاصل کرنے کی کوششوں پر مرکوز کرتے ہیں۔ کاروباری مواقع جو صحت اور حفاظت کی ویلیو چین (value chain) میں تلاش کرنے کے لئے دستیاب ہیں ان کی طرف سیفٹی پروفیشنلز کا دھیان زیادہ نہیں جاتا. 

آرٹیکلکاروبار میں مہارت (سپیشلائزیشن یا ہنر) کی ضرورت

جاب مارکیٹ کی حقیقت

سیفٹی جاب مارکیٹ بھی باقی کی جاب مارکیٹس کی طرح ہی ہے جہاں اعلی تنخواہ والی ملازمتوں میں سرفہرست چند پیشہ ور افراد موجود ہوتے ہیں جبکہ اکثریت نچلی سطح پرہی محدود رہتی ہے۔ سب پیشوں کی طرح بے روزگاری ، ملازمت کے انٹرویوز کی کمی ، نوکری کے انٹرویو میں ناکامی ، ملازمت کی معمولی تنخواہوں ، خدمات کی خراب حالت ، پسپائی کا خوف ، حوصلہ افزائی کا فقدان جیسی علامات اس شعبے میں بھی جاتی ہیں۔ لہذا تمام کے تمام سیفٹی پیشہ ورافراد اتنے خوش قسمت نہیں ہوں گے کہ اعلی تنخواہ والی ملازمتیں حاصل کرپا یں۔ 

اکثرپیشہ ور افراد تجارت اور کاروبار سے خوفزدہ رہتے ہیں۔ یہی حال سیفٹی پروفیشنلز کا بھی ہے. وہ ملازمتوں کوہی معاش کمانے کا آسان طریقہ سمجھتے ہیں اور چھوٹی چھوٹی نوکریوں میں ہی اپنی زندگی کے قیمتی سال ضایع کرتے ہیں . اس ذہنیت سے مارکیٹ میں ملازمت کے متلاشیوں کی تعداد میں اضافہ ہوتا ہے بجائے اس کے کہ وہ خود سے تجارت اور کاروبار کا پیشہ اختیار کریں. 

صرف ملازمتوں پر ذہن سازی آج کی عالمی معیشت میں فٹ نہیں بیٹھتی ہے۔ ہم مشکل اوقات ، پریشان کن کاروباری ماحول ، CoVID-19 میں بے روزگاری کی شرح اور انتہائی اجارہ دارانہ روزگار کی مارکیٹ کے ساتھ معیشتوں کی مندی کا شکار ہیں جہاں صرف چند انتہائی منسلک پیشہ ور افراد اعلی تنخواہ والی نوکریوں پر قبضہ کرنے میں کامیاب ہیں اورمختلف شعبوں سے منسلک باقی کے افراد اچھے مواقعوں تک رسائی حاصل نہیں کر پاتے. 

ملازمتوں کے اس  جمود کو توڑنے کے لئے ہمیں اپنی آمدنی میں اضافے کے لئے دوسرے طریقوں پر بھی غور کرنا چاہیے. ملازمت حاصل کرنے کے باوجود بھی سائیڈ بزنس بڑھانا چاہئے. 

سیفٹی انٹرپرینیورشپ

سیفٹی انٹرپرینیورشپ سے مراد ہے کہ اس شعبے سے منسلک افراد کو کاروباری صلاحیتوں کو فروغ دینے کی ترغیب دینی چاہئے اور ان لوگوں کی تعریف کرنی چاہے جو اس حوالے سے کسی بھی قسم کے کاروبار سے منسلک ہیں. اس حوالے سے بہت ساری تعلیم حاصل کرنا ، مشق کرنا ، جانچ کرنا ، غلطیاں کرنا ، ان سے سبق سیکھنا ، مشکلات کو چیلنج کرنا ، غیر متزلزل جذبہ کو برقرار رکھنا انتہائی ضروری ہے. سب سے پہلے تو اس حقیقت کو تسلیم کریں کہ صحت اور حفاظت کا ایک خاص مقام ہے۔ اگر آپ اپنے آپ کو حفاظتی پیشہ ور قرار دے سکتے ہیں تو پھر آپ اپنی جگہ بنانے کے لئے پہلے ہی ایک قدم باقیوں سے آگے ہیں۔ آپ کو صرف مخصوص اور انوکھی صلاحیتیں سیکھنے کی ضرورت ہے۔ لہذا اگر آپ ملازمت بھی کریں تو سیفٹی کے شعبے میں ایسی گنجائش موجود ہے کہ نچلے لیول پہ موجود روکاوٹوں کو توڑ کے آپ اوپر آ سکتے ہیں. 

آرٹیکل: کاروباری فرد (اینٹرپرینیور)-کامیاب اینٹرپرینیور کی خصوصیات

صحت اور حفاظت ایک علمی صنعت ہے. اس میں صرف سیکھا ہوا ہی کامیاب ہوتا ہے۔ لہذا سیکھنا جاری رکھیں. خاص طور پر وہ نئی چیزیں جو دوسرے لوگ حفاظت اور صحت کے متعلق نہیں سیکھ رہے ہیں. علم کی صنعت میں جتنا آپ سیکھیں گے اتنا ہی آپ کمائیں گے۔ لیکن آپ کو واقعی اپنی پسند کی جگہ پر پہنچنے کے لئے مناسب چیزیں سیکھنا ہوں گی۔ جتنا زیادہ آپ سیکھیں گے ، ویلیو چین کے اندر آپ جتنے زیادہ مواقعوں سے آگاہ ہوں گے تو آپ اپنے  منتخب کردہ راستے کے اندراپنی  قدر پیدا کرنے کے قبل بھی ہوں گے اور اتنا ہی فائدہ بھی اٹھاسکیں گے۔ لہذا کوئی بھی سطحی مہارت حاصل کرنا یا سیکھنا کامیابی کے کھیل میں کلیدی حیثیت نہیں رکھتا ہے۔ اگر آپ کامیابی کے لیے تیار ہیں تو پھربھرپور علم حاصل کریں ، صرف سطحی کے بجاۓ اضافی اور گہری مہارت پیدا کریں ، اپنی مخصوص صلاحیت  کی شناخت کریں یا کوئی نیا کام یا چیزتخلیق کریں . اپنا انوکھا مقام اورقدر پیدا کریں اور اس کے استعمال سے رقم کمانا یقینی بنائیں۔

صحت اور حفاظت کے متعلق مشہورعالمی کورسز 

NEBOSH(National Examination Board in Occupational Safety and Health)

IOSH(Institute of Occupational Safety and Health)

OSHA(Occupational Safety and Health Administration)

ISO (International Standards Organization) Safety Standards

HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points)

صحت اور حفاظت کے متعلق کاروباری خدمات

آپ سیفٹی یا حفاظتی کورسز میں مکمل تربیت حاصل کرنے کے بعد اپنا بہترین پروفائل بنا سکتے ہیں. اور پروفیشنل کہلا سکتے ہیں. اپنے آپ کو عام (فارمل) تعلیم میں بھی آگے بڑھائیں. آپ ایک ٹرینرر بن سکتے ہیں اور سیفٹی ٹریننگ میں اپنی ایک فرم بھی بنا سکتے ہیں. آپ مارکیٹنگ کے ذریعےمختلف کمپنیز، فیکٹریز اور اداروں سے رابطے کر سکتے ہیں اوران کے ملازمین کو نیچے دیے گے کاموں کے حوالے سے تربیت دے سکتے ہیں. 

اونچائی پرکام کرنے کی تربیت

تنگ جگہوں (limited space) میں کام کرنے کی تربیت

فائر سیفٹی کی ٹریننگ

حادثا ت کی وجوہات معلوم کرنے کی خدمات

حادثات سے بچاؤ کے مشورے اور تربیت

بلڈنگ کے نقشوں میں سیفٹی سٹینڈرڈز کے مطابق تبدیلی

ہاتھ سے کرنے والے کاموں میں کٹنگ یا نقصان سے بچنے کی تربیت

الیکٹریکل ایکوئپمنٹ سیفٹی ٹریننگ

منقطع ہو کے گرنے والی چیزوں (dropped objects) کی آگاہی اور بچاؤ کی تربیت

ڈرائیونگ سیفٹی ٹریننگ

فرسٹ ایڈ ٹریننگ

ہنگامی رسپانس (emergency response) ٹریننگ

قدرتی آفات، افواہ اور بحران کی صورت میں بچاؤ کی تربیت

کورورنا سے بچاؤ کی ہیلتھ ٹریننگ 

آرٹیکل: کاروباری شروعات (بزنس سٹارٹ) چیک لسٹ

یہ صرف چند ایک مثالیں ہیں. اس کے علاوہ بھی بہت سے ہیلتھ اینڈ سیفٹی سے متعلقہ ایسے امور ہو سکتے ہیں جن میں خدمات مہیا کی جا سکتی ہیں. صحت اور حفاظت کی تربیت کے قابل وہی لوگ ہو سکتے ہیں جنہوں نے تربیت کی متعلقہ سند حاصل کی ہو اور مخصوص کورسوں کے لئے درس و تدریس کی مہارت پیدا کی ہو. 

سیفٹی ISO

اگرآپ تصدیق شدہ کورسز کرنے کے بعد اور تجربہ حاصل کرنے کے بعد اپنی فرم بنایں اور ISO سرٹیفکیشن حاصل کر لیں تو آپ مندرجہ ذیل امور بھی سرانجام دینے کے قابل ہو سکتے ہیں. 

– اداروں کو صحت اور حفاظت سے متعلق مشاورت فراہم کریں

– صحت اور حفاظت کے انتظام کے نظام کی بہتری اور ترقی کی تجاویز دیں

– کمپنیوں کے حفاظتی نظم و نسق کے انتظام کی آئی ایس او سرٹیفیکیشن کی سہولت فراہم کرنا

– آئی ایس او کے لئے تھرڈ پارٹی سرٹیفیکیشن باڈی بننا

– آؤٹ سورس HSE فنکشن کے طور پر کمپنیوں کے لئے خدمات اور صلاح مشورے کرنا

یہ صلاحیت ان لوگوں کے لئے ہے جو آئی ایس او اور آئی ایس او سرٹیفیکیشن کے عمل کے مطابق صحت اور حفاظت کے  نظام کے نفاذ کے بارے میں گہرائی کا علم ، صنعت کے تجربے ، اور عملی جانکاری رکھتے ہیں۔ یہ ایک بہت بڑا کام  ہے کیوں کہ ہر ادارے کو حفاظتی نظام کی مختلف نوعیت کی ضروریات ہوتی ہیں. بیشتر ادارے یہ چاہتے ہیں کہ عالمی سطح پر مسابقت کے لیے ان کے سسٹم کو بین الاقوامی سطح پر تسلیم کیا جائے تاکہ وہ آئی ایس او کے معیار کو پورا کریں. 

سیفٹی سے متعلقہ مصنوعات کے کاروباری مواقع

ہیلتھ اینڈ سیفٹی سے متعلق جسمانی مصنوعات یا ڈیجیٹل مصنوعات بھی ہوسکتی ہیں جن کی خریدوفروخت میں اچھے کاروباری مواقع موجود ہو سکتے ہیں. 

جسمانی مصنوعات

– حفاظتی سازوسامان کی دوکانداری جیسے بچاؤ کا سامان (protective equipment) یا بیک لنک کے لئے پلیس ہولڈرز(placeholders for backlinks) وغیرہ کی فروخت

– حفاظتی اشارے (indicators) اور سائن پوسٹس تیارکرنا اور فروخت کرنا

– سیکورٹی ایکوئپمنٹ سے متعلق ڈراپ شپنگ آن لائن کاروبار کرنا

– سیکورٹی ایکوئپمنٹ سے متعلق affiliate مارکیٹنگ کا  آن لائن کاروبار کرنا اور کمیشن کمانا

– صحت اور حفاظت کی مصنوعات کے لئے اپنا آن لائن سٹور شروع کرنا جیسے www.hsemarketgh.com

ڈیجیٹل مصنوعات

– شٹر اسٹاک ڈاٹ کام یا اڈوبسٹک ڈاٹ کام پر حفاظتی پوسٹر اور اسٹاک امیجری بنانا اور بیچنا

– شٹرٹاک ڈاٹ کام یا ایڈوبسٹک ڈاٹ کام پر 4K ایچ ڈی سیفٹی اسٹاک ویڈیوز بنانا اور فروخت کرنا

– www.udemy.com پر آن لائن حفاظتی کورس بنانا اور فروخت کرنا

– سیفٹی ڈاٹ کام جیسے صحت اور حفاظت کے سانچوں کو بنانا اور فروخت کرنا

– صحت اور حفاظت کے سافٹ ویئر کی تشکیل اور فروخت جیسے www.sheqxel.com

– صحت اور حفاظت کے بہترین طریقوں یا تکنیکی جانکاری جیسے www.sheqxel.com کو تخلیق اور فروخت کرنا

– www.hseretailshop.com جیسے صحت اور حفاظت کے تربیتی مواد کی تیاری اور فروخت

– سیفٹی کنسلٹنسی اور خدمات میں ایک فری لانسر کے طورپر کام کرنا

– www.alidropship.com جیسی سیفٹی بزنس ویب سائٹ بنانا اور پروڈکٹس بیچنا

– ہیلتھ اینڈ سیفٹی سے متعلقہ معلوماتی بلاگ شروع کرنا جیسے کہ www.hseblog.com اور گوگل ایڈزسے پیسے کمانا

– www.iwriters.com پر ہیلتھ اینڈ سیفٹی سے متعلق مضامین لکھنا اور فروخت کرنا

– یو ٹیوب پر سیفٹی سے متعلقہ معلوماتی چینل بنانا

– www.eloquens.com جیسے ڈیجیٹل آن لائن مارکیٹس میں صحت اور حفاظت کے بہترین پریکٹسز تخلیق اور شائع کرنا

آرٹیکل: بزنس پلان کی اہمیت اور تحریر کرنے کا طریقہ

تربیتی کورسز

تربیت میں اپنا کردار ادا کرنے کے لئے اورایک مصدقہ ٹرینر بننے کے لئےآپ کو متعلقہ کورسز یا تو مختلف حفاظتی تربیتی اداروں سے یا آن لائن پلیٹ فورمزسے سیکھنے کی ضرورت ہے. اس کے بعد تربیت کی فراہمی کے لئے آپ اپنا تربیتی ادارہ بھی قائم کر سکتے ہیں. اس کے لئے بجا طور پرسرٹیفیکیشن اداروں کے ساتھ شراکت اور منظوری کی ضرورت ہوتی ہے۔

حفاظتی جسمانی مصنوعات

جسمانی مصنوعات کی خرید و فروخت کے لئے آپ کو اپنی مارکیٹ کی تحقیق کرنی ہوگی اور یہ جاننے کی ضرورت ہو گی کہ کس برانڈ کی چیزوں کی طلب زیادہ ہے.  مصنوعات کی فراہمی کا سلسلہ اور اس کے بارے میں پوری طرح سے تفہیم کی ضرورت ہوتی ہے کہ آپ کس طرح اپنے سپلائر اور صارفین تک پہنچ سکتے ہیں۔ ہیلتھ اینڈ سیفٹی سے متعلق کچھ مصنوعات (products) کی فہرست درج ذیل ہے.

آنکھوں اور چہرے کی حفاظت 

– سیفٹی گلاسسیز

– لیزر سیفٹی گلاسسیز

– کیمکل سپلیش گوگگلز

– امپیکٹ گوگگلز

– فیس شیلڈز

– سیفٹی ہیلمٹس

ہاتھوں کی حفاظت

– ہلکے لیٹیکس ، وینائل یا نائٹریل دستانے

– ہلکے کیمیائی مزاحمتی دستانے

– ہلکے سے بھاری کیمیائی مزاحمتی دستانے

– بھاری کیمیائی مزاحمتی دستانے

– موصل (insulated) دستانے

– تار(wire) میش دستانے

آرٹیکلکاروبار اور مارکیٹنگ

باڈی کی حفاظت 

– روایتی کور (روئی / روئی-پولیسٹرمکس – جلد اور لباس کو گندگی ، سیاہی ، مضر کیمیکل سے محفوظ رکھتا ہے)

– فائرشعلہ مزاحمتی کور (مثال کے طور پر نومیکس یا دیگر شعلہ مزاحمتی  روئی کے ساتھ جو اگنیشن کی مزاحمت کرتا ہے)

– رکاوٹ (بنیادی طور پر پولیسٹرجو سپلیش تحفظ فراہم کرتا ہے ، یہ شعلہ مزاحمتی  نہیں)

سانس کی حفاظت

– سرجیکل ماسک

– N – 95 ماسک

– ہالف ماسک respirators

– فل ماسک respirators

– respirators cartridge

سماعت کی حفاظت

– ڈسپوزیبل ایرپلگز

– ری یوزایبل ایرپلگز

– سماعت بینڈ

اوپر بیان کی گئی مصنوعات ہیلتھ اینڈ سیفٹی سے متعلقہ تمام پروڈکٹس کو کور نہیں کرتیں. بیشمار دیگر اشیا بھی موجود ہیں اور ان میں وقت کے ساتھ جدت بھی آ رہی ہے. ضرورت اس امر کی ہے کہ آپ سیفٹی ایکسپرٹ کی حثییت سے اپنا کاروبار قائم کرنے کا نظریہ اپنایں. لیکن جب تک اس پر عملدرآمد نہ کیا جائے کسی بھی نظریے کی کوئی قیمت نہیں ہے۔ لہذا اب جب آپ جانتے ہیں کہ صحت اور حفاظت کے ویلیو چین میں کیا طاقت ہے لہذا اپنی ہمت کو مزید تقویت پہنچائیں اوراس شعبے میں اپنے کاروباری سفر کا آغاز کریں۔ یہ کوشش شروع  میں کم وسائل اورایک مشکل تنہا سفر کے طور پر شروع ہوسکتی ہے لیکن یقینا محنت ، جذبے اور استقامت کے ساتھ ، آپ کامیابی حاصل کریں گے۔ یاد رکھیں یہی ایک کامیابی کا واحد راستہ ہے. 

مزید پڑھیں

گھریلو خواتین کے لیے 20 سے زائد کاروبار کے آئیڈیاز

پیسہ نہیں تو کاروبار کیسے کریں؟

سیفٹی پروفیشن- تربیتی اور کاروباری نقطہ نظر سے” ایک تبصرہ

اپنا تبصرہ بھیجیں