banking 29

پاکستان میں نان بینکنگ فناشل کمپنیز (NBFCs)

پاکستان کا فناشل سیکٹر کافی وسیع ہے.  اس سیکٹر میں صرف بنک ہی نہیں دیگر بھی کئی طرح کے ادارے کام کرتے ہیں.  ان اداروں کو نان بینکنگ فنانشل کمپنیز کہتے ہیں.  ان کمپنیوں کو سٹیٹ بنک نہیں بلکہ سیکیورٹیز اینڈ ایکسچینج کمیشن آف پاکستان ریگولیٹ کرتا ہے. سرمایہ کاری اور دیگر منافع بخش مالی منصوبوں کے لیے ان اداروں میں بھی بہترین مواقع موجود ہوتے ہیں.  درج ذیل میں NBFCs کے حوالے سے مختصر تفصیل پیش کی گئی ہے. 

سرمایہ کاری کمپنی (انوسٹمنٹ کمپنی)

سرمایہ کاری کمپنی ایک ایسا مالی ادارہ ہوتا ہے جو بنیادی طور پر سیکیورٹیز میں سرمایہ کاری میں مصروف عمل ہوتا ہے. سرمایہ کاری کمپنی اجتماعی بنیاد پر سرمایہ کاروں سے وصول کی جانے والی رقم کی سرمایہ کاری کرتی ہے. ہر سرمایہ کار منافع اور نقصان میں حصص رکھتا ہے۔ ان کمپنیوں کو انوسٹمنٹ بنک بھی کہا جاتا ہے جو کہ سیکیورٹیز بیچنے میں مدد کرتے ہیں. اس کے علاوہ کاروباری انضمام یا حصول ، تنظیم نو, اور بروکر تجارت کو آگے بڑھاتے ہیں۔

سرمایہ کاری کمپنیوں کے خصوصی کاموں میں مندرجہ ذیل عمور شامل ہوتے ہیں:

-مؤکل (کسٹمر یا کلائنٹ) کے پورٹ فولیو کے لئے اہداف کی وضاحت کرنا

کون سے سرمایہ کاری خریدنی ہے اس کا تعین کرنا

-معاشی عوامل کا اندازہ

-مؤکلوں کے لئے رپورٹس کی تیاری

-اگر اختیارات کم کارکردگی کا مظاہرہ کریں تو سرمایہ کاری میں تبدیلی لانا.

پاکستان میں موجود انوسٹمنٹ بنکوں کی لسٹ سٹیٹ بنک کی ویب سائٹ پہ موجود ہے. 

ایسیٹ مینجمنٹ کمپنی

اے ایم سی بھی ایک ایسی فرم ہے جو مؤکلوں سے جمع شدہ فنڈز کی سرمایہ کاری کرتی ہے. یہ کمپنی سرمایہ کو اسٹاک ، بانڈز ، رئیل اسٹیٹ ، ماسٹر لمیٹڈ پارٹنرشپ, اور سرمایہ کاری کے مختلف منصوبوں میں استعمال کرتی ہے۔ یہ کمپنیاں بھی انویسٹمنٹ کمپنیوں کی طرز پر ہی کام کرتی ہیں مگر دونوں کی ساخت اور کام میں کچھ بنیادی فرق ضرور ہوتے ہیں.  عام طور پہ ایسی فرمیں بڑے اور کارپوریٹ کلائنٹس کی سرمایہ کاری کی دیکھ بھال کرتی ہیں. 

اے ایم سیز بھی درج ذیل امور سرانجام دیتی ہیں. 

-مارکیٹ عوامل کا اندازہ کرنا

-سرمایہ کاری کے مواقع کی نشاندہی کرنا

-سرمایہ کاری سے منافع کے منصوبوں کی تیاری

-سرمایہ کاری کے بارے میں مؤکلوں سے بات چیت کرنا

-رپورٹیں تیار کرنا

پاکستان میں موجود اے ایم سیز کی لسٹ اس لنک پہ دیکھی جا سکتی ہے.

آرٹیکلپیسے اور سرمایہ کاری سے متعلق 6 بہترین کتابیں ضرور پڑھیں 

میوچل فنڈز

ایک میوچل فنڈ ایسی کمپنی ہے جو بہت سارے سرمایہ کاری کے خواہش مندوں سے رقم جمع کرتی ہے اور اس رقم کو سیکیورٹیز جیسے اسٹاک ، بانڈز اور قلیل مدتی قرض میں لگاتی ہے۔ باہمی فنڈ کی مشترکہ ہولڈنگز کو اس کے پورٹ فولیو کے نام سے جانا جاتا ہے۔ سرمایہ کار باہمی فنڈ میں حصص خریدتے ہیں.

جب آپ میوچل فنڈ خریدتے ہیں تو ، آپ دوسرے سرمایہ کاروں کے ساتھ مل کر اپنے پیسوں کو pool کر رہے ہوتے ہیں۔ آپ فنڈ کے یونٹ یا شیئرز خرید کر باہمی فنڈ میں رقم رکھتے ہیں. میوچل فنڈ کمپنیان روزانہ کی بنیاد پر یہ فیصلہ کرتی ہیں کہ کب فنڈ کے مقاصد کے مطابق سرمایہ کاری کی خریداری اور فروخت کی جائے۔

پاکستان کے فناشل سیکٹر میں اس وقت بڑی تعداد میں میوچل فنڈ کمپنیاں چل رہی ہیں. 

پینشن فنڈز

پنشن فنڈ ، جسے کچھ ممالک میں بطور superannuation فنڈ بھی کہا جاتا ہے یہ ایسا فنڈ یا اسکیم ہے جو ریٹائرمنٹ انکم فراہم کرتی ہے۔ پنشن فنڈز میں عام لوگوں کا پیسہ ہوتا ہے جو ریٹائرمنٹ آمدنی کے لیے جمع کرواتے ہیں. ان فنڈز کے پاس کافی بڑی رقم ہوتی ہے جو کہ نجی کمپنیوں میں بڑی سرمایہ کاری کے طور پر استعمال کی جاتی ہے.

پاکستان میں موجودہ پنشن فنڈز کی لسٹ اس لنک کو کھول کے دیکھی جا سکتی ہے. 

رئیل اسٹیٹ انوسٹمنٹ ٹرسٹ

یہ ایک ایسی کمپنی ہوتی ہے جو بڑے پیمانے پر آمدنی پیدا کرنے والی جائدادوں کی مالک ہوتی ہے یا پھر ان کا انتظام چلا رہی ہوتی ہے.  ان کے پاس مختلف طرح کی کمرشل جائداد یا پراپرٹی ہوتی ہے جیسے کی دفاتر,  اپارٹمنٹس,  گودام,  شاپنگ مال, اور ہوٹلز وغیرہ. یہ کمپنیاں کرایوں سے حاصل شدہ رقم سے آمدنی حاصل کرتی ہیں. اس کے علاوہ پراپرٹی کی قیمتوں میں اضافے سے ان کے شراکت داروں کی انوسٹمنٹ میں بھی اضافہ ہوتا ہے.

آرٹیکلبچوں میں فنانشل لٹریسی اور منی مینجمنٹ کی تعلیم 

لیزنگ کمپنی

ایک لیزنگ کمپنی کاروباری افراد کو یا دیگر کمپنیوں کو بڑے پیداواری اثاثے مہیا کرتی ہے.  اثاثوں کی قانونی ملکیت لیزنگ کمپنی کے پاس رہتی ہے مگر قبضہ اور موثر ملکیت دوسرے کے حوالے کر دی جاتی ہے جو کہ اس سے منسلک تمام فوائد,  اخراجات,  اور خطرات کا ذمہ دار ہوتا ہے. یہ کمپنیاں دوسرے کاروبار اور افراد کے لیے بغیر کسی خریداری کے اثاثے استعمال کرنے کا ایک طریقہ پیش کرتی ہیں۔

پاکستان میں لیزنگ کمپنیوں کی لسٹ بھی سٹیٹ بنک کی ویب سائٹ پہ موجود ہے. 

مضاربہ کمپنی

مضاربہ کاروبار میں ایک شراکت ہے جس میں ایک پارٹنر سرمایہ (ربیع المال) مہیا کرتا ہے اور دوسرا کاروباری مہارت فراہم کرتا ہے۔ یہ اسلامی طریقہ تجارت ہے. مضاربہ بنیادی طور پر مشارکہ کی ایک خاص قسم ہے. 

ایک مضاربہ کمپنی کوئی ایسا کاروبار نہیں کرسکتی جو اسلام کے اصولوں کے منافی ہو۔ حکومت پاکستان نے ایک مذہبی بورڈ قائم کیا ہے جو مضاربہ کمپنیوں کو ان کی کاروباری سرگرمیوں کے بارے میں کلیئرنس دیتا ہے.

پاکستان میں اس وقت موجود مضاربہ کمپنیوں کی فہرست بھی سٹیٹ بنک کی ویب سائٹ پہ موجود ہے. 

انشورنس کمپنی

انشورنس کمپنی بھی ایک مالیاتی ادارہ ہے جو پریمیم کی باقاعدہ ادائیگی کے بدلے میں افراد اور کاروباری اداروں کو مالی نقصانات کے خطرے سے بچانے کے لئے متعدد بیمہ پالیسیاں مہیا کرتا ہے۔ ایک انشورنس کمپنی پالیسی ہولڈروں کی ایک بڑی تعداد کے درمیان خطرات شیئر کرکے کام کرتی ہے۔

مزید پڑھیں

پیسے کا مستقبل – کرپٹو کرنسی کیا ہے؟

کراؤڈ فنڈنگ سرمایاکاری

2 تبصرے “پاکستان میں نان بینکنگ فناشل کمپنیز (NBFCs)

اپنا تبصرہ بھیجیں